Case Study: Skuteczna Rekrutacja Kandydatów ze Znajomością Języka Obcego

Michał Guzik, 26.02.2025

Klient

Jedna z największych agencja rekrutacyjnych o międzynarodowym zasięgu.

Wyzwanie

Klient miał trudność w znalezieniu odpowiedniej liczby kandydatów ze znajomością konkretnego języka obcego. Tradycyjne metody, takie jak sourcing i publikacja ogłoszeń nie przynosiły oczekiwanych rezultatów.

 

Wyzwania obejmowały:
➡️ Duży wolumen rekrutacyjny – zapotrzebowanie na wielu kandydatów (100+)

➡️ Wysoki poziom znajomości języka obcego – kandydaci musieli spełniać określone wymagania pod kątem znajomości dwóch języków

➡️ Rekrutacja w czterech różnych lokalizacjach w Polsce na raz – kampania musiała być precyzyjnie targetowana regionalnie

 

Rozwiązanie

Aby skutecznie dotrzeć do odpowiednich kandydatów, HireAds zaprojektowało kampanię reklamową w mediach społecznościowych, wykorzystując platformy Facebook, Instagram, TikTok, YouTube oraz Google Ads.

 

Reklamy wyświetliły się łącznie ponad 900 tysięcy razy i  dotarły do ponad 200 tysięcy osób, w ramach grupy docelowej na to stanowisko.

 

Dzięki temu mogliśmy:

Dotrzeć do pasywnej grupy kandydatów, którzy nie przeglądali portali z ofertami pracy, ale spełniali kryteria językowe.

Szybko zbudować duży zasięg wśród osób potencjalnie zainteresowanych ofertą.

Zastosować skuteczny lejek rekrutacyjny, który minimalizował barierę aplikacyjną i zwiększał liczbę zgłoszeń.

 

Struktura lejka rekrutacyjnego

REKLAMA  ➡️ FORMULARZ APLIKACYJNY (bez CV) ➡️ PRESCREEN / WALIDACJA KANDYDATÓW ➡️ PRZESŁANIE CV

 

Kreacje

W kampanii zastosowaliśmy wiele różnych kreacji reklamowych, testując różne formaty i przekazy, aby znaleźć najbardziej angażujące warianty.

Testowaliśmy zarówno przekaz w j. polskim, angielskim, jak i niemieckim.

 

Jednym z kluczowych elementów sukcesu była dynamiczna rolka w formacie pionowym, dostarczona przez klienta, która świetnie sprawdziła się w przyciąganiu uwagi kandydatów i zwiększaniu wskaźników zaangażowania.

Wyniki:

📌 Czas trwania kampanii: 2,5 miesiąca

📌 Liczba kandydatów: Prawie 1000 aplikacji

📌 Koszt pozyskania jednego kandydata: około 13 zł

📌 Efektywność: Klient przyznał, że była to jedyna metoda, która skutecznie dostarczyła kandydatów

Podsumowanie

Kampania zrealizowana przez HireAds pokazała, że media społecznościowe mogą być kluczowym źródłem skutecznej rekrutacji, zwłaszcza w przypadku poszukiwań kandydatów z określonymi kompetencjami językowymi.

 

Efekty przeszły oczekiwania klienta, a nasze podejście potwierdziło, że precyzyjny dobór kanałów i strategii reklamowej może znacząco obniżyć koszt pozyskania kandydata.

🚀 Chcesz dowiedzieć się, jak możemy pomóc w Twojej rekrutacji?
Skontaktuj się z nami, albo spotkaj się online, aby porozmawiać o Waszych potrzebach! 🚀